vrijdag 3 februari 2012

auto correct

Iedereen krijgt wel een een smsje waarvan je het drie keer moet lezen en je er dan nog steeds niets van snapt. Grote kans dat de verzender autocorrect aan heeft staan. Zo kreeg ik laatst heel laat antwoord op een vraag met de excuses 'sorry, ik was mijn oma kwijt!' Meteen werd er een sms achteraan gestuurd met: 'Oeps...oma moest mob. zijn'. Of als ik een sms aan mijn collega wil sturen, maakt mijn mobiel meteen van Monique - Mooiste. Wat in sommige gevallen toch voor verwarring kan zorgen.
Het enige wat wij hoeven doen is de auto correct uitzetten, maar wat als je een kind bent en je af en toe in auto correct praat! Je bedoelt het onschuldig, maar het komt er net even anders uit.
Twee meiden op de groep waren heerlijk in het keukentje aan het spelen. Bordjes, bestek, plastic broodjes, fruit, alles werd in een dekentje gedraaid. Want, zo riepen zij zelf, 'Wij gaan picklicken!!! Jaaaaa picklicken!!!'
Zo ook een jongetje in de supermarkt. Hij deed zich voor als dokter en vond dat iedereen (ongeacht of hij de mensen kende) ziek was en alleen beter kon worden door een spuitje in de bil. Nou zitten de meeste mensen al niet te wachten op een prik in hun achterste, maar hij deed er (in alle onschuld) nog een schepje bovenop. Hij stak bij onbekende mensen zijn kleine vingertje in de billen en riep vrolijk: 'PIK IN JE BIL!!!'
Misschien moeten we met onze tijd mee. Er zullen naast ik ben slechtziend, ik ben allergisch voor koemelk of ik heb epilepsie nu toch ook buttons moet komen met de tekst: sorry, ik spreek in auto correct!  Tot die tijd...Vergeef het ze.
 

1 opmerking: