zaterdag 3 maart 2012

liefde is.......

Een tafel vol kinderen van drie en een collega met een zichtbaar zwangere buik. Bij de vraag waarom ze zo'n ronde buik heeft, roepen alle kinderen braaf dat er een 'beeebie' in zit. Mijn collega haalt de laatste echo uit haar tas. En we proberen uit te leggen dat de dokter met een hele speciale camera foto's heeft gemaakt van de baby in haar buik. Wat de drie jarige vooral opvalt is dat het zo donker is in haar buik, dat lijkt ze niet fijn voor de baby. Al gauw discussiëren ze samen over mogelijkheden. Een lampje in de buik lijkt dé oplossing te zijn. Bram vertelt dat hij allang een lampje in zijn buik heeft, want zo kan zijn moeder namelijk zien wanneer hij genoeg gegeten heeft. En dan tikt Wouter me op mijn arm. 'Suzanne, als jij een baby was en je zat in mijn buik... dan zou ik ook een lampje voor je aan doen, zodat je wat kan zien.'
*smelt* Als dat geen echte liefde is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten