vrijdag 9 maart 2012

klikken

Gordijnen dicht, haren in een slordig knotje gedraaid en de muziek hard. Eigenlijk wilde ik vanmorgen efficiënt met mijn tijd omgaan en in de weinige vrije uurtjes die ik deze week heb het huis schoonmaken. Er ligt de hele week al een berg schone was naar me te roepen. Ach, één liedje kan geen kwaad. Via youtube zoek ik een lekker nummer op en in gedachten sta ik in een hippe tent. Mijn housebroek van een fout luipaardprintje maakt plaats voor een mooi off shoulder jurkje en mijn kopje koffie verandert in een zoete cocktail. Door de suggesties bij de gekozen nummers blijf ik klikken …en dus ook dansen. Ik vergeet de was, het winkelwagentje wat ik nog terug moet brengen, dat ik nodig nieuwe shampoo moet halen en dat ik Martijn beloofd heb de toko even recht te trekken voor de visite van vanavond. Na (zonder te overdrijven) twee en een half uur te hebben gedanst (sorry onderburen) zie ik in mijn ooghoeken de klok. *slik* NEEEEE! Ik moet zo naar mijn werk en heb alleen nog maar de bult kleding op de bank gegooid. Dus eigenlijk heb ik twee en een half uur nodig gehad om het hier nog rommeliger te maken!
Met lichte paniek probeer ik te bedenken op welke volgorde ik deze chaos in huis én hoofd weg kan werken.  In een tempo waar veel mensen jaloers op zouden zijn gooi ik de berg was terug de droger in, prop ik losliggende spulletjes in een al overvolle la en haal ik vluchtig de stofzuiger over de vloer en (omdat toch niemand kijkt) ook over de kastjes. Klaar! Nou ja, niet echt natuurlijk, maar hier moet ik het mee doen. Nadat ik me heb omgekleed zie ik dat ik nog drie minuten heb voordat ik de deur uit moet. Zal ik nog even een doekje over het toilet halen? Of zal ik….. Oke, nog één keertje dan. KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten